۱/۱۹/۱۳۸۷

معمای آلبرت انیشتن

دوستان امروز یک از دوستانم معمایی رو مطرح کرد که هر چی فکر می کنم نتونستم اون رو جواب بدم.لطفا اگر جوابی برای اون پیدا کردید تو کامنت برام بگذارید.معما به شرح زیر هست؟

معمای آلبرت انیشتن در قرن نوزدهم میلادی : آیا شما باهوش هستید؟

آیا شما در زمره دو درصد افراد باهوش در دنیا هستید؟ پس مساله زیر را حل كنیدو دریابید در میانه افراده باهوش جهان قرار دارید یا خیر! هیچگونه كلك و حقه ای در این مساله وجود ندارد، و تنها منطق محض می تواند شما را به جواب برساند. (موفق باشید)

۱) در خیابانی، پنج خانه در پنج رنگ متفاوت وجود دارد.
۲) در هر یك از این خانه ها یك نفر با ملیتی متفاوت از دیگران زندگی می كند.
۳) این پنج صاحبخانه هر كدام نوشیدنی متفاوت می نوشند، سیگار متفاوت می كشند و حیوان خانگی متفاوت نگهداری می كنند. سئوال: كدامیك از آنها در خانه، ماهی نگه می دارد؟


راهنمایی:
۱) مرد انگلیسی در خانه قرمز زندگی می كند.
۲) مرد سوئدی، یك سگ دارد.
۳) مرد دانماركی چای می نوشد.
۴) خانه سبز رنگ در سمت چپ خانه سفید قرار دارد.
۵) صاحبخانه خانه سبز، قهوه می نوشد.
۶) شخصی كه سیگار Pall Mall می كشد پرنده پرورش می دهد.
۷) صاحب خانه زرد، سیگار Dunhill می كشد.
۸) مردی كه در خانه وسطی زندگی میكند، شیر می نوشد.
۹) مرد نروژی، در اولین خانه زندگی می كند.
۱۰) مردی كه سیگار Blends می كشد در كنار مردی كه گربه نگه می دارد زندگی می كند.
۱۱) مردی كه اسب نگهداری می كند، كنار مردی كه سیگار Dunhill می كشد زندگی می كند.
۱۲) مردی كه سیگار Blue Master می كشد، آب میوه می نوشد.
۱۳) مرد آلمانی سیگار Prince می كشد.
۱۴) مرد نروژی كنار خانه آبی زندگی می كند.
۱۵) مردی كه سیگار Blends می كشد همسایه ای دارد كه آب می نوشد.
آلبرت انیشتن این معما را در قرن نوزدهم میلادی نوشت، به گفته وی ۹۸% از مردم جهان نمی توانند این معما را حل كنند! شماچطور؟؟؟ من مطمئن هستم كه شما می توانید. امتحان كنیدمنتظر نظرات و جواب شما هستم

5 نظر:

در ۶:۳۶ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

من حتما یک روز میام روی این معما فکر میکنم!
به نظر جالب می یاد

 
در ۱:۰۲ بعدازظهر, Blogger alibaba66 گفت...

سلام من جوابش رو پیدا کردم

 
در ۶:۱۵ قبل‌ازظهر, Anonymous اميد گفت...

راحت بود جوابش ميشه:
مرد آلماني صاحبخانهء سبز
(كمي فكر كني بدست مياد)

 
در ۱:۳۹ قبل‌ازظهر, Anonymous فرزاد گفت...

هیچ کدومشون ماهی نگه نمیدارن چونکه اسم پنج تا حیوون تو قسمت راهنمایی معما اومده که ماهی جزو اونا نیستش.

 
در ۱:۴۵ قبل‌ازظهر, Anonymous فرزاد گفت...

هیچ کدومشون ماهی نگه نمیدارن چونکه اسم پنج تا حیون تو قسمت راهنمایی معما اومده که ماهی جزو اونا نیستش

 

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی